رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰ هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰ هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد نزدیک به یک ربع میلیون صهیونیست بعد از عملیات طوفان الاقصی از فلسطین اشغالی فرار و در نقاط دیگری در جهان سکونت گزیده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه عبری زبان د مارکر که یک روزنامه اقتصادی وابسته به روزنامه هاارتص است، در گزارشی در این رابطه نوشت، عملیات روز ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) باعث شد تا به این لحظه ۲۳۰ هزار نفر از مهاجران صهیونیستی که در شهرک‌های صهیونیست نشین اسکان داده شده بود، از اسرائیل پا به فرار گذشته و به دیگر کشور‌ها بروند.

به اعتراف این رسانه رقم مذکرو فقط تا اوایل هفته چهارم حمله به غزه است و می‌تواند اولین موج از مهاجرت‌های معکوسی باشد که در سایه جنگ و بحران امنیتی اسرائیل محسوب شود.

در این گزارش آمده است، روند فرار شهرک نشینان و تبدیل شدن به یک پدیده و جریان از هفته دوم جنگ نمایان شد، بعد از آنکه پرواز‌های خارجی پس از یک هفته توقف در فرودگاه بن گوریون به زمین نشستند.

آمار‌هایی که اداره گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در اختیار این رسانه قرار داده، تا اواخر هفته سوم از (عملیات طوفان الاقصی) بیش از ۲۳۰ هزار مهاجر صهیونیست از اسرائیل گریخته‌اند و برخی از آن‌ها حتی کار و پیشه و فعالیت‌های اقتصادی خود را هم در فلسطین اشغال تعطیل یا به حداقل رسانده‌اند.

به نوشته د مارکر در این میان برخی از صهیونیست‌ها فراری از فلسطین اشغالی در تماسی با مسئولین و کارفرمایان خود خواستار فراهم شدن ساز و کاری جهت ادامه همکاری از طریق دورکاری و از کشور‌های محل اقامت شان شده‌اند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار